הלוואות לשכירים – כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול

לשאלות ופרטים נוספים אפשר ליצור איתנו קשר

החלטת שהגיע הזמן לקחת הלוואה. העו"ש לוחץ, הילדים מתכננים לעבור דירה, אחת מהם גם כבר מדברת על חתונה. אספנו עבורך את כל המונחים שיעזרו לך להחליט איזו הלוואה מתאימה לך.

אובליגו– מושג שכיח במיוחד בתחום ההלוואות השונות. נשמע אותו בעיקר בשיחות על הלוואות לשכירים או עסקים. מדובר בכל מה שלקוח חייב לגורמים פיננסיים שונים (בנק, קרנות שונות ועוד). האובליגו ישפיע על מתן אשראי או הלוואה נוספים.
 
אשראי חוץ בנקאי– לרוב, כשאנחנו חושבים על הלוואה אנחנו מקשרים אותה אוטומטית לבנק, כמו שעשית כשהיית סטודנט והלכת לבקש
הלוואות לסטודנטים בשביל לממן את לימודיך. אשראי חוץ בנקאי הן הלוואות ופתרונות אשראי שניתנות לא על-ידי בנק: חברות אשראי, קרנות מימון, הלוואות מחברות ביטוח ועוד.
 
בטוחה/ביטחון– דבר מה שאנחנו מעמידים כתנאי לקבלת הלוואה כלשהי. זה יכול להיות בית או רכב או כל דבר בעל ערך, מוחשי או לא. אם, חלילה, אתה לא יכול לפרוע את ההלוואה שלקחת (בשביל שזה לא יקרה מומלץ למצוא את ההלוואות לשכירים המתאימות לך ביותר. נוכל לעזור לך בכך אם תמלא את הטופס המצורף), תילקח ממך הבטוחה ותכסה את הסכום הנדרש.
 
גרייס– לא, זה לא השם של הפקידה מהבנק. מילולית הכוונה היא לחסד. למה חסד? כי אתה מקבל את ההלוואה לתקופת חסד מסוימת שדוחים בה את התשלומים להחזר. המונח מוכר בהלוואות לסטודנטים, כשמתחילים לשלם על הלימודים האקדמיים רק אחרי שנת לימודים אחת, לדוגמא.
  
הלוואת גישור– נניח והחלטתם "לשדרג" את עצמכם בדירה חדשה. אתם אמורים לקבל סכום כסף רציני עוד מעט, אבל המוכר של הדירה החדשה אומר לכם שאם לא תקנו עכשיו – מישהו יקדים אתכם. בשביל זה המציאו את הלוואת הגישור – הלוואה זו מגשרת על ההפרש לתקופה קצרה, וברגע שתקבלו את התשלום – תחזירו אותה.
 
יכולת החזר– נתון שנבדק בנוגע לכל הלוואה באשר היא – הלוואות לעסקים קטנים, לשכירים ואפילו הלוואות לסטודנטים. יכולת החזר, פשוטה כמשמעה, היא היכולת שלך להחזיר את ההלוואה שאתה מתכנן לקחת. יכולת ההחזר יכולה להשפיע על מתן הלוואה או סירוב ואפילו על גובה הריבית של ההלוואה.

מחשבון משכנתא– אחת מהלוואות השכירים המוכרת ביותר לכולנו היא, איך לא, המשכנתא. אם אתם רוצים להגיע קצת חכמים יותר, ישנו כלי מקוון שאפשר לחשב בו חישובים שונים לגבי גובה ההחזר החודשי, איזה משכנתא מומלץ לקחת, וכמה זה באמת יעלה לנו. שווה.
 
משכנתא– מילה שגורה בפינו, אך לא תמיד אנחנו יודעים מה זה באמת אומר. המשכנתא היא הלוואה שניתנת בתמורה לשעבוד נכס כלשהו ששווה לפחות לערך ההלוואה עצמה. בשונה מהלוואות לסטודנטים, בהן התשלומים אינם נפרסים לזמן רב, כשמדובר במשכנתא התשלומים נפרשים ל-20 שנה ויותר. ישנם מסלולי משכנתא שונים בגופים פיננסיים רבים.
 
פערי מימון– בשימוש בעיקר בהקשר למשכנתאות, ולכן כל כך רלוונטיים בנוגע להלוואות לשכירים. פערי מימון אלו ההבדלים בין הסכום שנלווה ממקור מסוים בפועל לשווי של העסקה עבורה נלקחה ההלוואה בסופו של דבר.
 
פקטורינג (בעברית: נכיסה) – מדובר במונח הקשר לתחום ההלוואות לעסקים. בפקטורינג רוכש העסק חשבוניות של חובות שלו לעסק אחר באמצעות חברה מוסמכת מתווכת, זוהי חברת הפקטורינג. החברה היא זו שמתחייבת כי בית העסק החייב ישלם את חובו.
 
ריבית בנק ישראל– יש או אין ריבית, הריבית נמוכה או גבוהה. כל הזמן מדברים על זה, אבל מה זה בכלל ואיך זה משפיע על ההלוואה שלי? מדובר במדד שמתפרסם כל חודש (ע"י נגיד הבנק), וזוהי הריבית המרכזית במשק הישראלי. לפיה נקבעות כל שאר הריביות במשק. גובה הריבית ישפיע על גובה המשכנתא או ההלוואה שלכם, אז שווה להישאר מעודכנים.
 
תכנית עסקית– את המונח הזה נשמע בעיקר אם אנו עומדים בפני קבלת הלוואות לעסקים. בתחום ההלוואות לשכירים, הנושא רלוונטי בעיקר אם אנחנו מחליטים להפסיק את היותנו שכירים ומתכננים להקים את עסק חלומותינו. במצב כזה, תוכנית עסקית תספק מידע רב על העסק המתוכנן ותהיה כלי לבקשת מימון בעתיד.
 
מעוניין בהלוואות לשכירים? השאר את פרטייך ויחזרו אלייך בהקדם

להשאיר פרטים כאן למטה ונחזור אליך

לשאלות ופרטים נוספים אפשר ליצור איתנו קשר

ליעוץ ראשוני חינם
צריך רק למלא פה פרטים ונחזור אליך