הלוואות לסטודנטים – בלי דאגות בלימודים

לשאלות ופרטים נוספים אפשר ליצור איתנו קשר

ההחלטה להתחיל ללמוד קשורה להמון משתנים: איפה אגור, עם מי, מה מעניין אותי וכמובן – הנושא המרכזי, כסף. או במילים אחרות: איך אממן את הלימודים? בשביל זה המציאו את ההלוואות לסטודנטים.

הלוואות לסטודנטים מתחלקות למספר מסלולים מוכרים, המותאמים במיוחד עבור סטודנטים. בשונה מהלוואות לשכירים, בהם נדרש להוכיח יכולת החזר, המלווים יוצאים מנקודת הנחה שהסטודנטים יחזירו את ההלוואה אחרי שיצליחו להסתדר בתחום הלימודים ולאחר שישלימו את לימודיהם.

1. הלוואה בהחזרים חודשיים: מזכירה באופייה סוגי הלוואות אחרות כגון, הלוואות לעסקים קטנים או לשכירים. הלוואה שכזו ניתנת לסטודנטים לכל מטרה (ולאו דווקא רק עבור שכר הלימוד) ויכולה להיות כזו המסייעת במימון המחייה.
 
בבנק פועלים אפשר למצוא שני מסלולים כאלו: הלוואה של עד 40 אלף ש"ח בפריסה של עד 60 תשלומים, עם אפשרות לתחילת התשלום לאחר שנתיים מיום לקיחת ההלוואה ובריבית קבועה צמודה למדד, וכן הלוואה של עד 60 אלף ש"ח בפריסה של עד 96 חודשים, עם אפשרות לתחילת תשלום הקרן לאחר 3 שנים מיום לקיחת ההלוואה, ובריבית מועדפת של פריים + 0.5%.
 
בנק לאומי מציע מסלול דומה: הלוואה בסכום של מ-3,000 ש"ח עד 100 אלף ש"ח  בהחזר של עד  72 תשלומים חודשיים, עם אפשרות לדחיית תשלום הקרן ("גרייס") עד שנה או עד שלוש שנים, עם תשלום ריבית חודשי.גובה הריבית הוא פריים+0.5%, וניתנות שתי הטבות משמעותיות: הטבה של 50% על דמי טיפול באשראי ובטחונות – להלוואות מעל 50,000 ש"ח בלבד (בכפוף לעמלת המינימום כנהוג בבנק) ופטור מעמלת פירעון מוקדם.
 
2. הלוואה למימון שכר הלימוד: כשתפנו בבקשה להלוואה זו תשמעו רבות את המילה גרייס משמעות המונח גרייס הוא דחיית התשלומים של ההלוואה למועד מסוים, בהתאם לתנאי ההלוואה. קחו בחשבון שהלוואה מסוג זה בדרך כלל מוגבלת בסכומה, אך ניתן לקבל אותה מכל גוף פיננסי העוסק בהלוואות.
 
לדוגמא, בבנק דיסקונט סכום ההלוואה במסלול זה על 30,000 לשנה, סך הכל 90 אלף ₪, כשבכל תחילת שנה יכול הסטודנט להחליט אם ברצונו לקחת הלוואה נוספת. תקופת ההחזר עומדת על עשר שנים, כשמתחילים להחזיר את ההלוואה רק שלוש שנים אחרי שמקבלים אותה והריבית השנתית עומדת על פריים+ 0.5%.
 
3. הלוואה מחברות פיננסיות: ההבדל המשמעותי של הלוואה לסטודנטים, לעומת הלוואות לשכירים, לדוגמא, הוא האפשרות לפרוש את ההלוואה לטווח רחוק או להתחיל להחזיר את ההלוואה אחרי מספר שנים. מכיוון שהלוואות אלו אינן מוגבלות בסכום, אפשר לקחת אותן לכל תקופת הלימודים ולהחזירן רק אחרי שמוצאים עבודה מסודרת.

אבל איך אני יודע מה מתאים לי?

רגע לפני שאתם ממלאים את הטופס המצורף, הכינו לעצמכם רשימת ציפיות ושאלות. כשבעל העסק יחזור אליכם כבר תדעו על מה להתעכב ומה פחות חשוב לכם. מומלץ להתייחס לנושאים הבאים:

כמה כסף: תלוי, כמובן, בצרכים האישיים ובצרכי הלימודים. האם אתם רוצים רק כסף לשכר לימוד או גם כסף להוצאות שוטפות, לדוגמא.

ההלוואה תמיד נופלת על הצד של הריביתגםפריסת תשלומים מושלמת לא תתאים לכם אם הריבית שלה תהיה אסטרונומית. ריבית גבוהה היא מילה נרדפת להלוואה יקרה יותר. כשאתם לוקחים הלוואה תשאלו על זה ותחשבו כמה כסף אתם מקבלים וכמה אתם מחזירים אחר-כך.

הגרייס שלכם: כשמציעים לכם גרייס, תבדקו לכמה זמן והאם נדרשת ריבית או הצמדה בגללו. זהו עוד אלמנט שיכול להשפיע משמעותית על העלות הסופית של ההלוואה.

תשלומים כמו משכנתא: חישבו באופן ריאלי לכמה זמן תזדקקו להחזרת ההלוואה. ככל שפריסת התשלומים ארוכה יותר, כך ההלוואה שלכם תעלה לכם יותר (כן, בדיוק כמו משכנתא, הלוואת השכירים השכיחה ביותר).

פרעון מוקדם: שווה לבדוק את האפשרות לפרוע את כל הסכום שנותר בהלוואה במועד מסוים. גם אם אתם לא בונים על זכייה בלוטו, לפעמים העתיד מזמן לנו הזדמנויות שאסור להתעלם מהן.

והכי כיף – מתנות:י ש מסלולים שונים של הלוואות שמציעים כל מני הטבות ומתנות. לעיתים זה בעיקר מפתה, אך לרוב זה משתלם במיוחד. שווה לבדוק.

אז מה אני צריך לעשות בשביל לקבל הלוואה לסטודנטים?

האמת? אין הרבה תנאים מגבילים לקבלת הלוואה לסטודנטים, בעיקר אם אתם מביאים מסמך שמעיד על כך שאתם מתחילים או ממשיכים ללמוד. עם זאת, בנקים יתייחסו להיסטוריית החשבון שלכם ולהלוואות שלקחתם בעבר. לפעמים העובדה שיש או אין לכם כרטיס אשראי תשפיע גם היא. לעיתים נדירות מאוד המגמה שתתחילו ללמוד בה תהיה גם היא מדד לאישור או סירוב מתן הלוואה. בשונה מהלוואות לעסקים, קבלת הלוואה לסטודנטים לרוב קלה ונוחה יותר.

5 שאלות שכדאי להכין אחרי שממלאים את הטופס:

1. כמה כסף אני צריך?
2. מה גובה הריבית של תשלומי ההלוואה?
3. האם ניתן תקופת גרייס?
4. בכמה תשלומים מדובר ולאיזו תקופת זמן?
5. האם אני יכול לפרוע את כל הסכום לפני שאני מסיים את התשלומים, בזמן מסוים?

להשאיר פרטים כאן למטה ונחזור אליך

לשאלות ופרטים נוספים אפשר ליצור איתנו קשר

ליעוץ ראשוני חינם
צריך רק למלא פה פרטים ונחזור אליך