בחירת בית השקעות

לשאלות ופרטים נוספים אפשר ליצור איתנו קשר

אם נכנסתם לכאן אתם בוודאים יודעים מה זה בית השקעות אבל החלטנו לעשות בשבילכם קצת סדר בבלאגן על מנת שתוכלו לצאת אל עולם ההשקעות עם כל המידע ביד
 
בית השקעות הוא מוסד שנוצר במאה ה-20 מתוך הבנקאות המודרנית ובמהלך השנים התפתח עד כשכיום יש לו השפעה על כל בית, בזכות השקעותיו בכספי הציבור, באופן ישיר או עקיף.

בית השקעות אחראי על שורה של מגרשים בעולם ההשקעות בין היתר על ניהול תיקי השקעות, כגון השקעות במניות, השקעות בנדל"ן,  אגרות חוב, קופות גמל, מט"ח, קרנות נאמנות ועוד. הוא גם מנהל קופות גמל וקרנות נאמנות של לקוחות פרטיים ועסקיים, משקיע בחברות מסחריות וציבוריות ומעניק ייעוץ להשקעות, הן לגורמים פרטיים והן עסקיים.

בתי השקעות מעסיקים 4 קטגוריות עיקריות של עובדים בתחום ההשקעות:

  1. מנהלי השקעות – האנשים שאחראים על ניהול תיקי השקעות של הלקוחות.
  2. יועצי השקעות – אחראים לייעוץ בתחום השקעות ללקוחות הפרטיים והמוסדיים
  3. מנתחים (אנליסטים) – מדובר על כלכלנים שמתעסקים בניתוח השוק והמגמות השונות בו
  4. סוחרים – בתי השקעות שנסחרים בבורסה מעסיקים סוחרים שעובדים מול הבורסה

על בית השקעות חלים מגבלות רגולטוריות שנקבעים על ידי משרד האוצר והרשות לניירות ערך. מגבלות אלו באות להגן על המשקיעים והן על התחרות בתחום ההשקעות. לדוגמא, אסור לבית השקעות להעסיק יועצי השקעות שאינם מחזיקים ברישיון, אסור לבית השקעות להמליץ באופן מועדף ללקוחות שלו על השקעה בחברות שהוא מושקע בהן, אסור ליועצי השקעות להעדיף השקעות משיקולים שאינם עניינים.
חשוב לציין שבשנתיים האחרונות עמדו בתי השקעות בישראל במספר חקירות לגבי ניהול תיקי השקעות, עקב חשדות שונות.

מסלול השקעה דרך בית השקעות

בחלק זה ניגע רק בהשקעה של לקוח פרטי דרך בית השקעות, ולא השקעה של בית השקעות בחברות או גופים מוסדיים. ההשקעה מתבצעת באופן הבא:
משקיע פרטי פותח תיק בבית השקעות, שם הוא את כספו. מנהל ההשקעות מציע לו מספר מסלולי השקעה , על פי נתוני תשואה, מדדי סיכון, גודל השקעה וטווחי זמן נדרשים ועוד. הכל בהתאם לנתונים שמקבל המנהל מאנליסטים בחברה. אחרי שנבחר מסלול השקעה, מתחיל המנהל להשקיע את הכסף במסלולים שנבחרו.

כל רבעון הוא מציג בפני המשקיע את נתוני ההשקעה, אלא אם נדרשת התערבות קודם לכן. במסגרת הצגת הנתונים מקבל המשקיע מידע על גודל ההשקעה , התשואה והרווח שעשה, אם עשה. בכל שלב יכול המשקיע לשנות מסלול השקעה, על פי תנאי ההשקעה.

הרווח של בית ההשקעות

בתי השקעות מרוויחים מדמי ניהול שהם גובים עבור כל השקעה שהמשקיע מבצע וכל פעולה שהוא עושה דרך בית ההשקעות.אם אצל משקיעים כמונו זה מגיע למאות שקלים, אצל משקיעים גדולים זה מגיע לאלפי ועשרות אלפי שקלים.

להשאיר פרטים כאן למטה ונחזור אליך

לשאלות ופרטים נוספים אפשר ליצור איתנו קשר

ליעוץ ראשוני חינם
צריך רק למלא פה פרטים ונחזור אליך