הלוואות לעסקים קטנים – חלומות שניתן להגשים

לשאלות ופרטים נוספים אפשר ליצור איתנו קשר

החלטתי להקים עסק. פניתי לכל מני גורמים, ניסיתי להבין מה בדיוק צריך לעשות בשביל שיהיה לי את הכסף הדרוש. האמת? לא הבנתי מה הם אומרים. עכשיו, כשהמידע כולו במקום אחד, אני רק מחכה להכין את השלט לעסק החדש.

הלוואות לעסקים קטנים הן בדיוק ההפך ממה שהן נשמעות. מבלבל? עסקים קטנים זה מונח שמגדיר עסק בתחילת דרכו והיקף המכירות שלו מסוים. אבל אם החלטתם להקים עסק בעצמכם: בין אם זו מספרה, חברה לייבוש נעליים או מתן שירותי גזברות – העסק שלכם הוא עסק גדול כי הוא החלום שלכם. אבל… כאן מגיע ה-אבל.

בכל מקום שתשאלו איך מתחילים להקים עסק יגידו לכם שקודם כל צריך הון ראשוני. את ההון הראשוני הזה אפשר להשיג בכמה דרכים: הדרך המוכרת היא הלוואה מהבנק (כמו הלוואות לשכירים, משכנתאות וכדומה). דרכים נוספות הן גיוס הון מאנשים שמאמינים בעסק שלכם: חברים, משפחה, מכרים.

ספרו להם על הרעיון שלכם, לא תאמינו מה יכול להתפתח מזה. אופציות נוספות הן הלוואות מהשוק הפרטי וכן כאלו המסובסדות ע"י המדינה או קרנות מימון, כמו לדוגמא "קרן סיוע לעסקים קטנים" שהוקמה על ידי המדינה.

קחו בחשבון שכאשר אתם ניגשים לקבל הלוואה מסוגים שונים תידרשו, לרוב, להציג תוכנית עסקית שתמחיש ללווים שלכם את הכוונות העסקיות שלכם.

תכנית עסקית – איך עושים את זה

תכנית עסקית היא שלב הכרחי בכל הקמה של עסק, קטן ככל שיהיה. בתכנית העסקית תוכלו לסדר לעצמכם את החלום כפי שהוא יושב בראש שלכם כבר עשרות שנים ולהפוך אותו למציאות. תכנית עסקית אפשר להכין לבד, אך רצוי להיעזר באנשי מקצוע שמיומנים בתחום ויודעים מה הבנקים ונותני ההלוואות השונים מחפשים בתכנית שלכם, ואיך היא תעזור לכם לקבל את ההלוואה שאתם שואפים אליה.

התוכנית העסקית מיועדת הן עבור בעל העסק והן עבור הגוף ממנו באים לבקש הלוואה. מטרת התוכנית היא להראות כי העסק הוא בעל פוטנציאל כלכלי ולכן כדאי לתת הלוואה לפיתוחו והקמתו ולהראות שלא מדובר ברעיון סתמי אלא בכזה שחשבנו על כל התרחישים והדרכים להשגת הפוטנציאל.

בין היתר, חשוב להראות שהתוכנית לא בשמיים – היא ישימה וברת ביצוע. כאשר מכינים תוכנית עסקית לבקשת הלוואה חשוב לכלול בה: סיכום כל הנתונים בנוגע לעסק, הצהרת כוונות לגביו, הסבר על הדרך להפוך את העסק להצלחה וניתוח השוק אליו העסק שואף להיכנס.

מתי רצוי לקחת הלוואות

כשאנחנו עומדים בפני לימודים אקדמיים זה ברור לנו שכדאי לנו לקחת הלוואות לסטודנטים. כשאנחנו עומדים בפני רכישת בית זה אך הגיוני שניקח הלוואות לשכירים בדמות משכנתא. ומה חוץ מזה? ישנם מצבים בחיים שמאלצים אותנו לחשוב אם אנחנו רוצים לקחת הלוואה.

ולא, הכוונה היא לא רק ליום בו הפלוס הופך למינוס אימתני. מצבים כאלו יכולים להיות כשרוצים להקים עסק חדש שדורש מימון והון ראשוני להקמה ולתפעול (ולשם הלוואה כזו מומלץ להכין את התוכנית העסקית שלכם). מצב אחר הוא שהעסק שלכם כבר מתפקד בצורה נפלאה, אבל אתם מבינים שיש פוטנציאל הרחבה שיהיה רווחי מבחינה כלכלית.

הלוואות לעסקים קטנים מוכרות גם כשמגיעים למצב שהעסק דווקא איננו מתפקד כמו שציפיתם. הלוואה תוכל לעזור לשקם את העסק, אך קחו בחשבון שיהיה קשה יותר לקבל אותה.

רוצים להפוך את עסק חלומותיכם למציאות? 

 

  • בנו תוכנית עסקית, כתבו את הדברים והתייעצו עם אנשי מקצוע איך עושים את זה הכי טוב.
  • פנו לגופים פיננסיים לקבלת הלוואה להקמת העסק
  • האמינו בעצמכם. משם, השמיים הם הגבול

להשאיר פרטים כאן למטה ונחזור אליך

לשאלות ופרטים נוספים אפשר ליצור איתנו קשר

ליעוץ ראשוני חינם
צריך רק למלא פה פרטים ונחזור אליך